No Camera

Το αόρατο αγόρι

Posted in Archive by ION on 11/06/2009

Σήμερα: αρχή της υπόλοιπης ζωής μου. Ο χρόνος πετάει γύρω μου όπως τα φαντάσματα, κυλάει γρήγορα σε ανάποδες κλεψύδρες, τρέχει σαν μια αστρονομική οντότητα που κάποτε μου έμαθαν ότι θα έχει συνεχή ροή. Μέσα σ’ αυτό το συνεχές, μετασχηματιζόμενο εγκριτικό χάος, η ζωή μου είναι η αντανάκλαση μιας διεγερμένης παρουσίας, αποτελεί μια ομοούσια, αχώριστη σύνθεση ύλης, φωτός, χώρου, χρόνου, ενέργειας. Ωστόσο, γύρω μου υπάρχουν και οι Μαύρες Τρύπες. Αλλά δεν φοβάμαι. Αχόρταγοι κανίβαλοι του σύμπαντος. Ξέρω, βέβαια, ότι καραδοκούν, υπάρχουν ενώ δεν έχουν ύλη. Το χαρακτηριστικό τους παραμένει η στέρηση φωτός, ενώ αδιάκοπα ρουφάνε όλο όσο υπάρχει. Η βαρύτιμη τους δύναμη είναι τόσο μεγάλη ώστε οι διεργασίες που γίνονται –πάντα με απόλυτη μυστικότητα στο εσωτερικό τους- ακολουθούν τους νόμους μιας άγνωστης Φυσικής. Γι’ αυτό το λόγο δεν τις φοβάμαι. Γιατί κι εγώ μέσα σε ένα τέτοιο μαύρο χάος γεννήθηκα.

Έχω καταφέρει ωστόσο να αποκωδικοποιήσω τα δρομολόγια των πιο φωτεινών μου κυττάρων. Βλέπετε, κάποιοι ισχυρίζονται ότι έφτασα εδώ από έναν μακρινό πλανήτη. Θα τους απαντούσα ότι δεν διαφέρω από εκείνους. Έχω κι εγώ μια μικρή καρδιά, ίδια σαν κι εκείνη των υπόλοιπων ανθρώπων, νιώθω σε κάθε χτύπημά της τον ψυχολογικό χρόνο των δικών μου κυττάρων. Ζω ένα στιγμιαίο παρόν, μερικές φορές απολαμβάνοντας άχρηστες πληροφορίες σαν κι εκείνη που λέει ότι πολλά παιδιά, στη σχολική τους ηλικία, είναι υπέρβαρα. Πληροφορίες που ντύνουν την επίγεια ζωή μου, που συχνά, λειτουργούν ευεργετικά: μια δωρεάν χρήση ληξιπρόθεσμης χρέωσης της ομάδας των κυττάρων που συνθέτουν το σώμα μου. Με τον όρο τήρησης κάποιων προαπαιτούμενων κανόνων. Τα κύτταρά μου είναι αστρόσκονη. Το σύνολο των στοιχείων της ύλης που τα αποτελούν είναι ταυτόσημο της ύλης που βρέθηκε στα κόκκινα εδάφη των πλανητών που επισκέφτηκα.

Και τώρα ζω μαζί με εσάς τον αιώνα των συγκεχυμένων εννοιών. Εκεί που προβάλει επιτακτική η ανάγκη ορισμού της πηγής της δημιουργίας. Ίσως πιστεύετε ότι δεν μπορεί να είναι άλλη από τη δημιουργική αγάπη. Γιατί μόνο σ’ αυτήν υπάρχουν σε σωστή αναλογία οι δύο σημαντικότερες δυνάμεις αυτού εδώ του κόσμου: ο έρωτας και η αγάπη. Γνωρίζετε, φυσικά, ότι ο έρωτας είναι μια παροδική ψύχωση. Εκρηκτική, απρογραμμάτιστη, άλογη δύναμη ισχυρών μεγατόνων. Πιθανόν, όμως, δεν γνωρίζετε ότι η ψυχωτική μανία του έρωτα πηγάζει από τις λειτουργίες ενός πρωτόγονου εγκεφάλου. Εκείνος ευθύνεται για τα αντανακλαστικά συναισθήματα της εκδίκησης και του φόβου, της απόλαυσης, του κορεσμού και της πρωτόγονης σωματικής ευτυχίας. Η άλλη δύναμη, η αγάπη, είναι άδολη, συναισθηματοποιημένη λογική. Ξέρετε πολύ καλά, άλλωστε ότι οι άνθρωποι συνηθίζουν να αγαπούν ό,τι τους ωφελεί. Και ακολούθως, το εξαγνίζουν.

Επίσης, θα πρέπει να σας εξομολογηθώ ότι εκείνες οι περιοχές του εγκεφάλου μου, που συλλειτουργούν για την παραγωγή συναισθημάτων αγάπης είναι πολλές. Τυλιγμένες προσεκτικά με έναν φαιό φλοιό, μια ουσία που προστέθηκε στον εγκέφαλό μου κάποια στιγμή αργότερα, και ίσως, το επίπεδο σύνδεσης και συνεργασίας των δύο να μην είναι ακόμη πλήρες και επιτυχές. Αλλά η ευτυχία έχει αρχίσει να ανατέλλει. Υποχρεώνοντας τον εγκέφαλό μου και τον ανθρώπινο φλοιό να αγαπηθούν. Δύο δυνάμεις, που όπως λένε κάποι παλιοί που γνώρισα, απάλλαξαν πολλούς από τη φυματίωση, τη σύφιλη ή τη λέπρα. Αλλά και δύο δυνάμεις που δημιούργησαν παιδιά, αόρατα και μαγικά. Τα σώματά αυτών των παιδιών ξεχωρίζουν γιατί είναι γεμάτα από αυτή την αστρόσκονη που τα κάνει να λάμπουν μόνο όταν φτάσει η πιο ζεστή εποχή του χρόνου. Και μόνο τότε είναι χαρούμενα και γελάνε τόσο ανοιχτόκαρδα και δεν φοβούνται τίποτα, ακόμα κι αν θα έπρεπε να γυρίσουν για πάντα στο μαύρο σκοτάδι που τα γέννησε. Ίσως, γιατί κανένας δεν τους είπε σε ποιο χρωμόσωμα τους είναι κρυμμένο το γονίδιο της αλαζονείας.

Leave a Reply

